studentie.md logo


 
  • Ghid: Studiază în Moldova
  • Noutăți
  • Viața studențească
  • Studenți
    • Bal
  • Profi
  • Studii peste hotare
  • Editorial
  • Galerie Foto
de Camelia Lupașco

Un produs care adună elevii de pe malurile Nistrului la “Innovation camp”

Vineri, pe 11 octombrie la Casa Cunoștințelor s-a desfășurat proiectul internațional pentru elevi “Innovation camp”.  La activități au participat elevi din Chișinău și din mai multe raioane din stânga Nistrului, dar s-a întâmplat grație unui  parteneriat între Junior Achievment (JA) Moldova și JA Estonia, organizatori ai proiectului.  


Lucrurile au derulat sub forma unui atelier intensiv de 24 de ore, timp în care elevii vin cu idei inovatoare și își etalează abilitățile de antreprenor. Provocarea este de a veni cu soluții care ar rezolva o anumită problemă într-un  timp limitat. Iar problema pusă în fața elevilor anul acesta  a fost de inventa un produs care adună oamenii în serile reci de iarnă.

În ajutor proaspeților antreprenori au venit co-liderii din cadrul  JA Moldova, dar și liderii de echipă de la  JA  Estonia, care, în cadrul  workshop-ului au vărsat lumină asupra unor noțiuni economice. Ceea ce a devenit clar  din start, teoretic, apoi și practic, e că succesul se ascunde în spiritul de echipă. După sesiunea de schimb de amabilități gen ”Îmi pare bune să te cunosc”, ”și ”eu sunt bucuros să formăm o echipă”, ideile în grupuri au curs izvor.

Deși unii elevi au avut probleme de comunicare în engleză, asta nu a încurcat scopului final. Ba dimpotrivă, a fost o lecție în plus de colaborare și principiu “toți pentru unu, și unul pentru toți”

Au fost atât de multe de făcut, încât s-a lucrat și în timpul nopții. Era unica posibilitate de a reuși în pregătiri pentru cel mai importat moment din cadrul proiectului: prezentarea ideilor  în fața juriului. Or, seara până la 10, juriul ne-a atenționat asupra neajunsurilor proiectelor preliminare, astfel încât a doua zi dimineață acestea să arate perfect la prezentare.

Într-un final, ”după ce a învins garantat prietenia”, echipa care ar fi lansat linia de producere a  ”Guguzza hat” a câștigat  competiția la capitolul inovație.

Innovation Camp este un instrument eficient pentru motivarea tinerilor în a găsi soluţii inovatoare din punct de vedere științific sau tehnologic pentru nevoile din comunitate, problemele de business, motivare ce este de regulă dificil de obținut în contextul clasic de învățare, constituind de asemenea modalitatea perfectă de a educa și motiva factor-cheie pentru a încuraja spiritul antreprenorial în comunitatea educațională.

Evenimentul este parte a proiectului de cooperare dintre JA Moldova și JA Eesti pentru dezvoltarea educației antreprenoriale pentru anul școlar 2013-2014, finanțat de către Ambasada SUA în Moldova și Ministerul Afacerilor Externe al Estoniei.


  • inpvation camp
  • proiect
  • elevi
  • transnistria


înapoi

Нравится








Cele mai citite articole

    • Lecție de business de la un proasp... (715)
    • (C) Veniamin Roșca: ”Prima lună… da... (391)
    • Studenții moldoveni din Marea Brita... (354)
    • (C) Anastasia Colesnicov: ”Simt că ... (294)
    • Un produs care adună elevii de pe m... (218)
    • (C) Maria Dodon: ”Mă bucur că învăț... (200)

    Găsește-ne pe Facebook



    Cuvinte cheie

    • studenti
    • studii
    • burse
    • scoala
    • chisinau
    • moldova
    • ziua
    • licenta
    • constantin
    • elena


    Ghid

    • Universități
    • Colegii
    • Școli profesionale
    • Licee
    • Centre de instruire

    Noutăți

    • Studii și Admitere
    • Burse și Stagii
    • Carieră și Joburi
    • Externe

    Istorii de succes

    • Studenți
    • Monden
    • Profi
    • Nume

    Evenimente

    • Târguri & Expoziții
    • Bal
    • Miss & Mister
    • Concursuri

    Studenție

    • Editorial
    • Studii peste hotare
    • Viața studențească
    • Bancuri

    Copyright © 2012 - 2013. studentie.md. All Rights Reserved.

    Echipă | Publicitate | Contacte | Acasă